Jan 27, 2016

After a Long Hiatus

ASSALAMUALAIKUM peeps !


Okay firstly nak sengih boleh tak? Sengihhhh tunjuk gigi ngeeeee :D *sengehh unjuk gigi yebbit toink toink. Okay tak comel >.<  Rasa bersalah jap

Lama tak aku menghilang ni? Seriously lamaaa kenn. On hiatus sampai bertahun tauu. Last entry aku for about bulan 5 tahun 2014 okayyy. Tahun 2014 ? Helloooo ni dah 2016 okayy. Kau tahu tak berapa lama kau tinggal dunia blog ni Zakirah? Dah give up ke? Hehehe no no no nope!

Againn keep sengih like kerang bushuk forever. Kikiki

Masa aku menghilang ni, aku harap tak ada orang rindukan penulisan aku. Tak ada kan? Takdak? For like seriously setahun lebih tu rasa macam kejap sangat. Masa berlalu terlalu pantas. Banyak benda yang berlaku and still. Im here keep convincing myself day by day that things are not going to be same anymore, as 5 years back then :)

Move on Zakirah, kalau dia mampu move on kenapa tak kau? Ya, memang orang cakap first love ni susah lupa. It takes time. Maybe a months, a year or perhaps, NEVER! But times will eventually heal you. 

Dia the one and the only kawan yang aku ada, aku sayang dia as friend. Ya as friend sebab  kitaorang tak pernah officially declare pun. Orang ramai anggap kitaorang more than friend kan? Sebab dia je the only guy aku paling rapat pun plus ex classmate.

Aku tak salahkan dia sebab semua ni jadi. Until now, I can’t stop blaming myself for what had happened. Teruk sangat kut aku layan dia. It’s okay.. you have said to me before,

“Kalau kita sayangkan seseorang tu, kita sanggup lepaskan dia just untuk tengok dia bahagia dengan orang yang dia LEBIH sayang “


Now, im the person who letting go. Ya I still remember your all your words even dari mula-mula kita kenal lagi. But this words, when it comes across my head it just like tearing me apart. Macam tak percaya orang tu dah takde kat sisi. I still felt the warmth of your love. But now, now we were totaly stranger.

For you, thanks for these 5 year moments, thanks sebab ajar banyak benda, you’re really nice. Mungkin tak sesuai dengan aku ;’) Thanks for everything. 

Tipulah kalau tak rindu kann. Tapi takpe, kita kirim rindu ni dalam doa jelah ye Zakirah :) And yes, Aku belajar sesuatu dari kehilangan ni :)





Kadang tak semua benda yang kita nak tu milik kita. Dan tak mustahil juga yang kita benci sangat tu bukan milik kita :) Allah tak bagi sebab Allah tahu apa yang terbaik untuk kita kan? Dan mungkin dia bukan yang terbaik untuk aku and macam tu jugak aku ;/ 

For now, all you have to do is turn to Allah, Kejar cinta Allah dulu, cinta manusia kan datang. Just believe in Him! Janji Allah to pasti dear :)


p/s : And for  those people who really helped me lot especially in my step to moving on, i would really appreciate it . Excuse my broken english too. Im still trying 

No comments:

Post a Comment

Sudah baca sudilah comment, it's free okay no need to pay :D